662184419 rklu27@wp.pl

Facebook jest jednym z najbardziej popularnych portali społecznościowych, który ma możliwość reklamowania swojego produktu lub usługi. Dodatkowo Facebook rozwija się niezwykle dynamicznie i bardzo często wdraża nowe i innowacyjne algorytmy oraz formaty. Jeżeli więc prowadzimy własny biznes wykorzystując aktualne trendy oraz algorytmu, możemy skutecznie wypromować swój biznes.

Reklama na Facebooku — jak ją stworzyć?

Pierwszym krokiem do tego, aby nasza reklama na Facebooku była skuteczna jest wybranie odpowiedniego celu. To właśnie cel bezpośrednio przekłada się na wybór odpowiedniego algorytmu Facebooka który odpowiedzialny za zasięg reklamy oraz sposób, w jaki będzie ona wyświetlana użytkownikom.

Klikalność w link do strony zewnętrznej jest jednym z najbardziej popularnych celów i głównie przeznaczony jest on dla osób, które zainteresowane są tym, aby zwiększyć ruch na swojej stronie. Konwersja jest celem, który zwiększa szanse na pozyskanie klientów, którzy przejdą przez cały proces sprzedażowy i sfinalizują transakcję. Innym ważnym celem jest zaangażowanie użytkowników w kontekście udostępnionego posta. Pozostałymi celami jest na przykład ilość polubień danego postu, wyświetlenie zdjęcia lub nagrań wideo.

Optymalnym rozwiązaniem jest stworzenie kampanii reklamowej, której grupą docelową jest bardzo mała grupa potencjalnych odbiorców. Dopiero odpowiednie dobranie działań na podstawie tak małej grupy, pozwala w efektywny sposób przełożyć działania na pełnobudżetową kampanię reklamową w bardziej efektywny sposób.

Aby nasza reklama na Facebooku uzyskała bardzo wysokie zaangażowanie powinna być bardzo dokładnie dopasowana do skrupulatnie i dokładnie określonej demografii docelowej grupy. Dużo skuteczniejsze jest stworzenie tańszej kampanii reklamowej dla mniejszej, ale dobrze określonej grupy targetowej. Nie ma sensu budować wysoko budżetowych kampanii reklamowych dla mnie dokładnie określonej grupy docelowej, ponieważ reklama ta nie będzie skuteczna. Nie będzie ona miała szansy na to, aby dotrzeć do całej grupy docelowej.